Tuesday, May 12, 2015

SEDAPNYA CENDOL BAKAR KUALA SELANGOR

 


Assalamualaikum kepada pengunjung2 blog dan kepada anda yang maengikuti ruangan ini...Mungkin ada antara kita yang ada pernah dengar pasal nama Cendol Bakar yang terletak di Bukit Rotan Kuala Selangor betul-betul terletak ditepi jalan utama dan mungkin ada yang masih belum berpeluang singgah kesini lagi dan blom merasai sendiri air cendol ni.

Kalau berpeluang datanglah. Mungkin kedegaran macam orang cakap "macam tak berbaloi je datang jauh-jauh semata-mata nak minum air cendol ni"  tapi percayalah sapa-sapa yang berkunjung dekat sini pasti tidak akan rase rugi satu sen pun..Ameklah istilah dan pengalaman baru ni " Jalan2 cari makan"..Hahahaaa..

Pada mulanya aku sekeluarga sebenarnya bukan berniat pun nak berkunjung ke premis cendol ni. Cadangan asalnya aku dan anak-anak ingin bercuti dan ingin ke tempat kelip-kelip yang selalu diceritakan oleh kawan-kawan yang tempatnya juga tak jauh dari sini..Oleh kerana tempat tu pun hanya tinggal lagi beberapa kilometer je, aku dan anak-anak ingin berehat untuk dan melihat-lihat kot ada tempat untuk kami makan2...Dalam mencari-cari tu kami pn trpandangdah  tempat Cendol ni..Dari depan tempat ini cukup hebat.. Terletak betul-betul di tepi jalan utama..

Wow kami pun xnak melepaskan peluang ni..tengok menu dia pun kita dah terujakan..Wah rupanya macam-macam jugak menu cendol ni ye. Kalau sapa-sapa
tengok apa yang tertulis kat banner dia tu sure terliur... Macam-macam ada..tak tahu nak rase yang mane satu.. Hurm...hmm..bila pelayan datng dan tanya "Akak nk orde apa?" Hm.. aku masih rambang selera nak pilih yang mana satu nk mintak..lucukan..kikikii...Wokay nak cerita pasal cendol ni wow rase dia memang marvelous..baru sekali hirup je..aduh terase dia punya kesedepanye..,  memang cukup sedap..Manis dia secukup rase memang kenelh dengan selera keluarga ku..Kitorang anak beranak giler-giler menambah...hihii.. sbb sedap sangat.. So korang kat luar sana tu jomlh jalan-jalan pekena cendol ni..Jalan-jalan jauh sikit pun tak apa bukan jauh sangat pn..amek angin dalam negeri sendiri. Sebenarnye nak makan makanan lain pun ada juga, nasi ayamlh, soto lah..rojaklah..hehee..yang rojak ni sorilah aku tak sempat snap gambar dia..oh lagi satu gorerng pisang chesse pun ada gak.. Ok lah malas nak cerita lebih2 harap korang dapat jalan2 kat sini.. Harga dia pun murah sangat- sangat....Tengok keropok udang geragau dari Melaka pun diorang ada jual kat sini....Ok terakhirnya aku nak doakan semoga pemilek perniagaan cendol ni akan lebih maju dan akan bertambah2 rezekinya. Amin....


Terliurkan tengok cendul-cendul ni kan...


Dan ini jugak antara menu yang kt cendul bakar ni sediakan...sodap..


Antara perhidmatan yang disediakan "drive thru"...


Ini yang aku punya..hehehee...
 


Heheheeee..goreng pisang cheese pun ada...





0 comments:

Post a Comment