Wednesday, May 13, 2015

RESTORAN TAMAN KANTAN PERMAI ENCIK KHAMIS TKP

ENCIK KHAMIS....Sebut saje nama ni, semua orang kenal.. sapa yang x kenal dengan encik khamis..dia adalah memilik sebenar restoran TKP di Kantan Permai..seorang pengusaha restoran yang hebat, seorang yang amat peramah, baik dan juga seorang  yang jujur dalam mengendalikan makanan ala restoran dan catering... Restorannya ini juga diushakan sendiri dengan bantuan istri dan semua anak-anaknya..Bertuahlah encik khamis sbb semua anak-anaknye rajin dan cekap membantu.. syukur alhamdulillah..sejuk perut mak ayah tau..heheheee 
 

 Restoran TKP ini dibuka kalau tak silap seawal jam 7.30pagi.hingga jam 3-4 ptang..Biasa nya kalau aku tidak kat tempat lain aku akan singgah dan berserapan disini bersama darling aku.heehee..Aku suka datang kesini sbb makananya bnyak pilihan..Macam-macam ada disediakan kat sini misalnya.nasi lemak, lontong, mee goreng, meehon goreng, nasi goreng, soto, laksa dan pelbagai kuih muih..Semuanya sedap-sedap belaka.. jngan lupa roti canai pun ada jugak tau..Ada lagi aku nak bagitau ni k, semua anak-anak tauke TKP ni jenis pandai2 buat kek tau, kek cuplah kek chesse lh dan pelbagai2 kek lain, dan kalau ada pembaca nak buat tempahan ke apa pun boleh juga  ye...



Klu pengunjung nak makan tengahari kt sini pun tak kisah..tengoklah menu yang restoran ni sediakan..cukup meleleh air liur dibuatnya..macam -macam ada.. lauk pauknyanye adoi mak.. cukup menyelerakan..beserta ulam-ulaman lagi...huhuhu...Jomlah sape-sape yang nak cuba makanan kat sini....tak nyesal punyalah.. Kekadang aku dan anak-anak pun biase gk datang makan kat sini..Kadang-kadang tu kami bungkus jer.... Jangan lupa juga ye, nasi ayam encik khamis ni.. marvelouss.. makan nasi ayam dia pun kenyang jugak tau sbb anak-anak enck khamis ni x lokek..penuh nasi dengan ayam2 dalam pinggan tu...Semoga murah rezeki tau..ghee..   


tengah sibuk melayan pelanggan

Inilah serba sedikit dapat aku ceritakan pasal restoran ni..oh ya ada lagi satu aku lupa restoran ni juga ada menyediakan perhidmatan catering untuk semua jenis majlis..samada majlis perkahwinan ke... majlis cukur jambul ke... kenduri doa selamat ke... atau apa-apa saje segala jenis majlis insyallah...Seme boleh dirunding dan di bincang....tentang makanan jangn risau ditanggung sedap..dan perhidmatanya..."baik punya"....hihihii..
Sekian Wasalam dari saya... penulis blog...



2 comments:

  1. Ziarah malam salam ukhuwah dari INDONESIA.

    ReplyDelete
  2. trima kasih kerana berkunjung ke blog saya ya icah..

    ReplyDelete