Wednesday, May 13, 2015

RESTORAN NOWSHAT di JENARIS

RESTORAN NOWSHAT


Salam Ceria dan Salam sayang dari saya untuk siapa saja yang membaca dan berkunjung ke blog ini.. Lagi aku nak cerita pasal kedai makan atau restoran yang aku selalu jugak pergi.. pagi-pagi aku biasalah dngan cik abang datang berkunjung kat sini.. apa lagi minum teh lah..pepagi ktorng enjoy le sama-sama.. Tempat ni antara tempat yg aku pagi-pagi pegi berserapan.. kedai mamak..huhuhuu...biaselah apa lagi nak buatkan. Macamlah korang tak biase makan kat kedai atau restoran mamak ni, apa ada selain roti canai, capati , tosai dan nasi lemak..hahahaa.

 Tapikan apa yang aku nak ceritakan ni lain sikitlh pasal restoran nowshat ni, restoran ni bukan macam kedai mamak yang selalu atau biasa kita masuk..Yang kelakarnya kat restoran ini bukan saja ada roti canai atau capati tapi kalau korang nak tahu kat sini jugak ada disediakan makanan seperti jemput-jemput ikan bilis, lepat pisang dan macam-macam kuih muih.. Mula-mula masuk kat kedai ini aku rase betul-betul heran kenapa ramai sangatlh yang suka masuk kat kedai ni.  kadang-kadang tempat duduk sampai  tak ada yang kosong tp bila aku tengok rupanya laa orang yang datang sini rupanya semata-mata nak makan jemput-jemput ikan bilis..hehehee  kelakar, tergelak aku sekejap... Laku pulak tu.. letak abis.. kejap tu letak lagi abis..wah rase macam aku pulak yang nak meniaga..hii

Antara pekerja-pekerja di restoran ini

 Bila pikir2 balek hmm untunglah meniaga benda  macam tu pun bleh laku..pandai tol diorang ni cari  idea jual makann macm tu.. Oh.. baru aku tahu restoran ni rupanya banyak mengambil pekerja dari Indonesia.. Mungkin pekerja nilah yang bagi idea kepada tokey kedai ni.. Ok lah nak cerita makanan kat sini pun sedap jugak macam kat tempat lain-lain kedai mamak. Restoran ini dibukak dari pagi hingga ke malam, Pagi seperti biase diorang menjual roti canai dan capati macam biasa.. Nasi goreng , mee goreng mamak, rojak mamak pun ada juga nasi lemak..Tengaharintya plak diorang jual nasi putih..

Pada sebelah petang pulak restoran ini akan menjual cucur udang dan karipap.. memang kuih ini di masak panas-panas kat sini.. Aku biasa jugak datang restoran ni pada belah petang-petang, lagi-lagilah kalau ada sapa-sapa sedara aku yg nak datang ke aku pasti mengorder jer cucur udang ni dari sini..Kuah cucur udang inilah penyebab  cucur udang ni  jadi sedap.. Sekali-sekali jomlah singgah sini..dekat aje kat jenaris kajang...heheee..Inilah serba sedikit cerita pasal  restoran ni..Harap sudi-sudikanlah berkunjung ke Restoran Nowshat ni...Terakhirnya Salam sayang dari aku buat pengunjung blog ini....Muahh..


antara pelanggan yang berkunjung kat sini...





0 comments:

Post a Comment