Sunday, May 10, 2015

MODEN KELASIK CAFE



Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca2 blog..Saya sangat-sangat berasa bangga dan teramat seronok bila pihak nuffnang memberikan saya peluang untuk membuat review pasal restoran atau cafe ni..yahoo insyallah kalau pasal buat entry makan memang saya suka dan sangat suka hihihii.. Ok sekarang saya nak mula critakan pasal kedai makan yang bernama MODEN KLASIK KAFE ni.. 

Kafe ni terletak di Kampung Pandan dan lokasinya berdekatan dengan pasar Maluri.. Apa yang istimewa sangat       dengan kafe ni, hokay skarng saya nak bagitahu apa yang specialnya kat sini ialah makananya,      kebanyakkan jenis dan cara masakkannya sama seperti ciri datuk nenek moyang kita dulu2.. misalnya lempeng yang dicicah dengan sambah..wow memang sedap, itu mmng i like!..lagi cekodok pisang, lempeng pisang, ada juga lempeng daun pisang yang cukup klasik dan tak kurang juga hebat sedapnya lempeng kelapa, juga pelbagai kuih muih..


 

Walaupun saya tinggal jauh di Kajang tapi saya dan keluarga memang sering datang kesini,  seronok berserapan pagi kat sini kadang-kadang saya bawa teman-teman join sama sebabnya kebannyakkan makanan disini susah nak dapat kat tempat lain. Biasa juga kami makan dan bungkus bubur nasi dia hurmm... memang sngat sedap.. Marvelous!

Ada juga mee sup dan makanan yang di goreng panas misalnya mee goreng, mehon goreng, kue tiow dan nasi lemak yang siap sedia dibungkus.

Kebanyakkan pelanggan yang saya nampak pun gemar memakan tahu bakar mungkin tak kurang juga lempeng daun pisang yang di masak panas-panas kat situ.Tapi kiranya pelanggan nk menikmati tahu bakar nak di ingtkan ianya cuma ada pada hujung-hujung minggu saja.





Kepada sesiapa yang ingin berkunjung ke Moden Kelasik Kafe ni pada hujung minggu di nasihatkan datanglah awal sedikit. Memandangkan tempat ini berdekatan dengan pasar yang terletak dibahangian belakang kawasan, maka tempat makan disini senantiasa saja dipenuhi dengan pelanggan..Untuk cerita lebih selanjutnya apa kata  anda sendirilah datang ke kafe ni.. rasalah sendiri masakkan disini..WASSALAM





2 comments:

  1. Good Info..hehehe..kita xdpt join la cafe2 nie, CikZahra tak sihat..

    ReplyDelete
  2. tq...ala nape x join sama...ciannya cik zahra awk tu..budak kiut miut...hihii

    ReplyDelete