Wednesday, April 29, 2015

Syiling 20 sen

Nostaljia Yang Tidak Dapat Dilupakan


Pada zaman semasa aku sekolah dulu 20sen  mempunyai nilai yang cukup tinggi...Bangganye kalau emak ayah kita bagi 20sen kan...Dengan hanya 20 sen aku dapat membeli sbungkus nasi lemak dan ais krim. Nilainya sungguh tak terkata.. Macam2 boleh dapat.. Misalnya kekacang..orang dulu panggil kacang putih..Yes aku suka sangat kalau penjual kacang putih datang umah..Terlompat-lompat happy sangat..huhuu



Macam nilah gaya bungkusan mase zaman dulu2 kalau india penjual kacang putih tu bungkuskan untuk kitorang...Masing-masing makan sikit2 agar tak cepat abis hihii..kelakar kan..
Kenangan yang cukup indah dan menyeronokkan..





 Ais kepal pun dapat kita beli dengan harga hanya 20sen je..
aduii rindunye nak makan ais kepal..


.

.
                                              Alat pembuat ais kepal pada masa dahulu


Sekarang nilai syiling 20sen sudah jauh berubah tak macam dulu-dulu. Sekarang dengan duit syiling 20 kita hanya dapat membeli makanan ringan je. Itu pun mungkin cikedis.asam boi..yang jajan-jajan orang kata.hihii.
tapi cuba kita kenang dan sorotkan kembali pada mase dulu nak beli  minyak tanah,kacang tanah bukan tu jer tepung gandum dan minyak kelapa pun boleh..Jauhnye nilai ringgit kita sekarang..20sen...20sen....dulu dan sekarang....huhuuu
         


















0 comments:

Post a Comment