Tuesday, April 28, 2015

Gangguan...





Hari ni aku benar2 takde mood nak buat pape...Adoii tak tahu nape sejak kebelakangan ini seluruh badan ku terasa bisa-bisa sekali, seperti menyucuk-nyucuk. Sebenarnya aku ada tugasan yang cikgu ku bagi, tugasan blog bertajuk syiling 20 sen..tp tah nape aku terase sperti malas dan tak ada ati nak buat.. Badan ku begitu berat lebih2 lagi dibahagian pinggang terasa sangat sakit seperti ada sesuatu yang melekat.. Perutku juga begitu senak dan terik.. Ya allah sakitnya bukan kepalang.

Semenjak aku ditimpa gangguan berpunca dari majlis perkahwinan anakku yang sulung, sehingga kini keadaan aku jadi begini. Sekejap ok sekejap tidak.. malah kadang kadang keadaan jadi lebih teruk..Apakah sebenarnya yang menganggu aku? Syaitankah? Jin kah?? Ya Allah lindungilah aku dari gangguan syaitan jin dan iblis... Tiap hari aku berdoa mintak disihatkan tubuh badan dan mintak dijauhi diri dari segala masllah dari gangguan2 ini... 

Hari ini keadaan dahulu datang lagi.. nampak makin teruk sebab terasa badan seperti terbakar. Pinggang terasa sengal-sengal, kaki terasa sakit dan tapak kaki juga seperti terasa ada jarum yang menyucuk2..Aku tidak boleh tidur macam orang lain. Tidur pula tidak pernah lena. Aku kerap terjaga ditengah-tengah malam takala orang lain sedang nyenyak tidur . Bila sedar aku tidak bolih menggerakkan badan ku..adui sakitnye tuhan je yang tahu..Apakah sebenarnya yang menggangu aku..

Aku pernah berjumpa dengan ustaz kerana keadaanku macam ni tp terperanjat juga bila ustaz kata rupanya badan ku ada yang singgah! Ustaz ada memberikan aku sepotong ayat untuk aku amalkan, alhamdulillah aku dapat menghafal ayat2 tersebut tp aku perasan sejak aku mengamalkan ayat2 tu bisa yang terlekat kat badan ku makin kuat terasanye.. Sehingga aku susah nak berjalan..lagak gaya aku kalau orang tengok persis macam nenek kebayan yang lebih 100 tahun berjalan..setiap kali aku bangun nak jalan aku tidak bleh berdiri tegak, aku seperti terpaksa membongkokkan badan ku seperti orang tua yang lanjut usia.Sakit sungguh pinggang ku...Aku tidak tahu jika aku ada penyakit lain..

Pernah aku berjumpa dengan seorang doktor tapi doktor tidak suspect pun yang aku ada sakit..di checknya suhu badan ku ternyata juga yang aku tidak demam..tp pelik badan ku berpeluh-peluh tah mengapa dan tapak kaki juga terasa sangat sejuk..

Jika keadaan ini masih lagi berterusan, dengan izin allah aku bercadang ingin berjumpa lagi dengan ustaz .. Aku nak mintak lagi air penawar ... Harapnya allah izinkan aku untuk pulih.. Doakanlah agar aku pulih macam orang lain ye.. Seterusnye  jika ada umur, insyaalah aku akan sambung dan ceritakan masallah yang aku alami ni lagi..
                          Wassalam..




























6 comments:

  1. Moga cepat sembuh bik... cuba la berubat kat Al Hidayah.

    ReplyDelete
  2. Moga cepat sembuh bik... cuba la berubat kat Al Hidayah.

    ReplyDelete
  3. be strong bik.. Moga Allah makbulkan doa bibik utk cepat sembuh... Amin!!!

    ReplyDelete
  4. trima kasih sbb bagi kekuatan pada bik..tapi ada lagi satu bik lupa bgtau kat cerita tu yg pada lpas mengamalkan ayat yg satu ustard tu bagi, ni ada satu benda pelik terjadi.. Mata kat bhgn kelopak blah kiri tetiba ada keluar tanda hitam sperti tanda orang kene tumbuk..alahai apakah tanda itu sbenarnye...mushkil sungguh..

    ReplyDelete
  5. cuba pasang Cd ayat2 ruqyah.sambil tu ikut baca sekali

    http://kucenmaster.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah kucen master..nampaknye saya terpaksa pasangkan balek ayat2 rukyah tu..trima kasih ye

      Delete