Thursday, April 16, 2015

Alahai my froge..froge...



Hahahaaa..tengok pic kat atas pn kita dah tahukn....tu dia sang katak.Bila kita sebut katak je ramai yang kenal dengan binatang ini,cute lagi..Ok nk cerita pasal katak sbenarnya bukanlh satu topik crita yg menarik malah kekadng klu nk cerita pasal binatang ini buatkn kita rase nak marah pn ada sbbnye kadang2 binatang ini membuatkn orang tak bolih  nk tido lena lagi2 bila time2 selepas hujan reda..mulalah dia menyanyi2 yang nyanyian dia cukup membigitkan telinga..pengalaman ni sebenarnya aku sendiri yang alami..almaklumlah disebabkn kebetulan dirumah aku ada sebuah kolam yang tidak sebesar mana yang ada dikawasan hadapan halaman umah maka kolam inilah menjadikn tempat sang katak2 ini bermain dan bersuka ria...Hurmm kadang2 geram jugak jadinye....




Sebenar nak cerita, katak ni pn bukannya binatang yang hodoh sangat cer tengok betul-betul lagi2 time dia baring-baring macam pic atas kat atas tu..Alahai comey cam apa hihiii.. Ckap terus teranglah sbenarnye aku bukanlh arif sangat pasal binatang yang jd lagenda filem kartun dan kanak-kanak ni..maybe xsempat nk study kot tapi secara yang aku tahuu katak ni pun katanye binatang yang agak bahaya jugak lebih2 lg air kencing dia bolih membutakan mata orang yang terkena..hahaaa..wokaylah yang lain2 tu aku xdaptlh lagi nk crita psal katak2 ni..sbb nye kene study dulu lpas tu lain kali blehlh kot kalau x bosan buat blog yang lebih best sket pasal mahluk2 kiut ni huhuuu...good bye

4 comments: